פיתוח אפליקציות לאנדרואיד – בונים טופס חלק ב'

פיתוח אפליקציות לאנדרואיד – בונים טופס חלק ב'

  • פרסומת

זה השיעור השני והחשוב על איך בונים טופס הרשמה באפליקציה וגורמים לשם משתמש וסיסמא שמור במכשיר הלקוח.

Sharedpreferences

" Sharedpreference" זהו השם של שיטת העבודה לשמירת נתונים על המכשיר. השמירה הינה שמירה אישית, בתוך המכשיר עצמו. היא יכולה לשרת אותנו באפליקציות של חידונים אישיים, הרשמה אישית בתוך המכשיר, משחק שנרצה לשמור בו שלבים.

יש את המשחק "Venus" שבניתי והעלתי לגוגל סטור. בשלב זה אני בהחלט מאמין שאתם יכולים להתנסות עליו. זהו משחק שבניתי לפני מספר חודשים על מנת להציג שמירת נתונים על כל מכשיר בלי קשר לצד שרת וחיבור לאינטרנט.

https://play.google.com/store/apps/details?id=venos.egntal.venus

המטרה ב" Sharedpreferences" היא שהמשתמש יזין את השם שלו לצורך העניין וכשיחזור לאפליקציה פעם נוספת השם שלו יופיע בגדול ויברך אותו.

שמירה אל

ראשית, נכניס בתוך ה-onCreate() שלנו את הקוד הבא:

צפו בסרטון ההסבר.

SharedPreferences sp = getSharedPreferences("Test", 0);
SharedPreferences.Editor sedt = sp.edit();

בתוך הסוגריים הראשונות יש ביטוי בתוך מרכאות. בו נכתוב את שם האפליקציה שלנו או השם של ממסד הנתונים. עדיף לעשות את זה פשוט ולרשום שם אחד בכל האפליקציה. בכל אקטיביטי חדש, שימו את הקוד הנ"ל למעלה ב- onCreate().

משיכה מ-

כעת, לאחר שהמשתמש הכניס שם משתמש וסיסמא לתוך 2 תיבות טקסט נמשוך את הנתונים, בדיוק כפי שעשינו בשיעור הקודם. נא להיזכר.

נשמור גם מספר (putInt()) ונשמור גם מלל (putString()). חשוב להבין את ההבדל כדי לא לקבל errors.

sedt.putString("User_Name", value2.getText().toString());
sedt.putInt("Password", value1.getText().toString());
sedt.commit();