איך לעשות כסף באינטרנט עם גוגל אדסנס

איך לעשות כסף באינטרנט עם גוגל אדסנס

  • פרסומת

בשנים האחרונות גדל האינטרנט והפך למקום עם אפשרויות עסקיות רבות. עצם העובדה שיותר מ-80% מהאנשים על פני כדור הארץ גולשים באינטרנט לפחות פעם ביום מעידה על כך שלאינטרנט יש הרבה פוטנציאל בייצור כסף… המשוואה היא פשוטה: ככל שיש יותר מבקרים, ניתן לעשות יותר כסף. אתר שמושך אליו מבקרים רבים יכול לעשות כסף מבלי למכור להם כלום. איך? אחת הדרכים הנפוצות ביותר היא הצגת פרסומות.

הכלי של גוגל: גוגל אדסנס

דוגמה לרווחים שניתן לעשות בעזרת גוגל אדסנס

כיום ישנן אינספור חברות המציעות שרותי פרסומות למכירה.
אחת החברות הגדולות והאמינות ביותר בשוק היא כמובן חברת גוגל, אשר קוראת לשירות שלה "גוגל אדסנס" (Google Adsense). מהשם ניתן להסיק קצת על מהות השירות, ועל איך הוא עובד: הפרסומות המופיעות באתר שלכם מותאמות ספציפית לכל גולש.

הכלי שפיתחה גוגל סורק את האתר שבו עתידות הפירסומות להופיע, ומתאים את הפירסומות לנושא האתר. לדוגמה, באתר המדבר על גננות יופיעו פרסומות לפרחים, כלי גינון, וכדומה. באתר המדבר על מכוניות גוגל תציג פרסומות למוסכים, יבואניות רכב, מכוניות וכו'. אך אם הגולש נמצא בלוס אנג'לס, יוצגו לו פרסומות שרלוונטיות למיקומו.
כך עולים הסיכויים שהגולש יתעניין בפרסומות וילחץ עליהן, וברוב המקרים הרווח נוצר רק על ידי לחיצה על פרסומת.
להלן רשימה חלקית של הקריטריונים הקובעים את תוכן הפרסומות:

  • מילות מפתח – גוגל אדסנס סורק את כל הפסקאות, הכותרות, הקישורים והתמונות ובונה מאגר של פרסומות שיתאימו לנושא העיקרי.
  • מיקום המשתמש – מיקום המשתמש נקבע בין היתר על ידי כתובת ה- IP שלו (שזה משהו שאין לבונה האתר שליטה עליו). גוגל אדסנס מציג אך ורק פרסומות שרלוונטיות למיקום של המשתמש. קריטריון זה לעיתים מקבל משקל רב יותר ממילות המפתח, כך שפרסומות מסוימות לא יהיו בהכרח קשורות לתוכן האתר.
  • שפת האתר – מעידה על קהל היעד של האתר. גוגל אדסנס משתמשת בקריטריון זה על מנת לקבוע את שפת הפרסומות שיוצגו. יחד עם זאת, זה לא מן הנמנע שפרסומות באנגלית יופיעו גם כן.
  • היסטורית הגלישה והעדפות של המשתמש – זהו אחד הנושאים הכי "חמים" ברשת כיום: גוגל משתמשת בהיסטורית הגלישה, הרגלי הגלישה והעדפות של המשתמש בכדי להציג לו את הפרסומות שהכי יתאימו לו. אם לדוגמה עשה המשתמש "לייק" לאתר של חברת קוקה קולה, גוגל אדסנס יציג לו פרסומות של אותה חברה. יש הרואים בזה חדירה לפרטיות, מה אתם חושבים? חשוב לציין שגוגל אינה החברה היחידה שעושה שימוש בזה.

שילוב עם יו-טיוב

הלוגו של האתר יו-טיוב
כמו שרובכם יודעים, יו-טיוב, אתר שיתוף הסרטים הגדול בעולם, הוא חברת בת של גוגל.
אם יש לכם חשבון יו-טיוב (YouTube) והעלתם אליו סרטים מקוריים שלכם שלא מפרים זכויות יוצרים, אתם יכולים להנות מפירות כספיים גם בתחום הזה! בעזרת אותו חשבון גוגל אדסנס ניתן אף להציג פרסומות בערוץ היו-טיוב שלכם ובתחילת הסרטים עצמם.

שיטות התגמול

השירות של גוגל עובד על פי שיטה הנקראת PPC
(Pay Per Click). על פי שיטה זו, אנו מקבלים כסף אך ורק לפי מספר הקליקים (לחיצות) על הפרסומות המופיעות באתר שלנו. התגמול על כל לחיצה משתנה לפי הפרסומת ונע בין 5¢ ועד ל- 5$ ואף יותר. אם האתר שלכם מושך אליו כ- 1000 מבקרים בחודש, מספיק שאחוז אחד מהם ילחץ על הפרסומות (כעשרה אנשים) וכבר עשיתם 50$ רווח!

האתר buysellads.com מציע שיטות תגמול על בסיס צפיות

שיטת תגמול נוספת מציעה תשלום חודשי קבוע מראש בתמורה להצגת מודעה קבועה לאורך כל החודש. לפי שיטה זו התגמול אינו תלוי בכמות הקליקים, אלא רק בכמות הצפיות. החברות המשתמשות בשיטות אלו פונות בעיקר לאתרים עם מספרים גדולים של מבקרים (מליון איש בחודש ומעלה) שיכולים להבטיח מספר צפיות וחשיפה גבוהה. אחת החברות הגדולות שעובדת בשיטה זו היא BuySellAds.
כפי שניתן לראות בתמונה למעלה, אתר מסויים עושה רווח חודשי של מעל 6000$ לפרסומת אחת. הסיבה לכך היא רמת החשיפה הגבוהה: מעל 5 מיליון מבקרים בחודש.

תגמול כספי מיו-טיוב

התגמול מיו-טיוב קצת שונה: התגמול ניתן על כל פרסומת שנצפית במלואה (וזאת משום שישנה אפשרות לדלג על הפרסומת לאחר מספר שניות) ובנוסף ניתן בונוס על לחיצה על הפרסומת.

איך מתחילים לעבוד עם גוגל אדסנס

לגוגל אדסנס ניתן להרשם דרך כלי מנהלי האתרים של גוגל, או בדף הרשמי של גוגל אדסנס. אם אין לכם חשבון גוגל, יהיה עליכם ליצור חשבון חדש (אל תדאגו, זה בחינם).

בתחילת העבודה עם גוגל אדסנס, יהיה עליכם לחכות מספר שבועות עד שגוגל תבחן ותאשר את האתר שלכם לשימוש בגוגל אדסנס. בין היתר גוגל בודקת את תוכן האתר, ושיש לו מה להציע (שהוא אינו אתר פיקטיבי). גם כמות התנועה אל ומחוץ לאתר נבדקת. אתר שמספר המבקרים שלו הוא 50 בחודש, כנראה לא יאושר על ידי גוגל.

לאחר תקופת ההמתנה, גוגל תשלח אליכם תשובה חיובית או שלילית. אם התשובה שלילית, יינתנו מספר דרכים בהן ניתן לשפר את האתר ולאחר זמן מה ניתן להגיש את הבקשה פעם נוספת. אם התשובה חיובית, גוגל תפתח לכם חשבון אדסנס ובו ניתן ליצור ערוצי מודעות ולהטמיע אותם באתר שלכם. שימו לב שגם לאחר שנפתח חשבון האדסנס שלכם ישנה תקופת המתנה נוספת קצרה יותר, שבה גוגל סורקת את האתר שלכם בצורה מעמיקה ומתאימה את תוכן הפרסומות לתוכן האתר.

נוסחה פשוטה לייצור כסף

כפי שנאמר בתחילת המאמר, הנוסחה לייצור כסף על ידי פרסומות היא פשוטה: ככל שיש יותר מבקרים, כך יש יותר פוטנציאל לעשות כסף. המטרה שלכם היא ליצור אתר שמושך אליו לפחות 100 מבקרים ביום (כ-3000 בחודש). מספר מבקרים נמוך מזה ייצר רווחים אפסיים אם בכלל. את המודעות יש למקם באזור מרכזי באתר, ולעשות הכל כדי להסב את תשומת לב המבקרים אל אותן פרסומות. תוכן המודעות גם הוא חשוב, אך כאמור אין לנו דרך לשלוט בזה (אל דאגה, גוגל עושה עבודה מצויינת בבחירת התוכן). אחת הדרכים להביא מבקרים לאתרכם היא על ידי שיפור מעמד האתר בתוצאות החיפוש. ניתן לעשות זאת על ידי אופטימיזציה למנועי החיפוש. אני ממליץ לכם לקרוא את המאמר הבא, העוסק בעניין זה: 10 כללים לאופטימיזציה למנועי חיפוש.
כל מה שנותר לכם לעשות זה לפתוח חשבון גוגל אדסנס חדש ולהתחיל להרוויח!